O nás

Nadácia Tipsport vznikla v roku 2021 a pôsobí na Slovensku. Časť jej projektov vychádza zo „sesterskej“ českej Nadace Tipsport. Jej poslaním je podporovať a financovať projekty zamerané na ochranu životného prostredia a regionálneho rozvoja. Snažíme sa investovať do inovatívnych iniciatív, ktoré prispievajú k zníženiu environmentálnych dopadov a podporujú udržateľné spôsoby života. Naším cieľom je posilniť vedomie o environmentálnych problémoch a motivovať jednotlivcov či celé komunity, aby sa zapojili do ochrany a obnovy našej planéty. 

Spoluprácou s našimi partnermi, lokálnymi komunitami, mimovládnymi neziskovými organizáciami a občianskou spoločnosťou chceme dosahovať pozitívna a predovšetkým trvalé zmeny v životnom prostredí. Našou misiou je budovať lepšiu budúcnosť pre našu planétu a pre budúce generácie prostredníctvom podpory ekologických projektov. 

 

Ďalším cieľom a oblasťou pôsobenia nadácie je podpora ľudských práv. Dlhodobo sa angažujeme v projektoch, ktoré zahŕňajú podporu a mapovanie osudov významných československých športových legiend. Vďaka tejto iniciatíve uchovávame nielen príbehy, ale aj hodnoty bývalých vrcholových športovcov pre budúce generácie. 

 

S pomocou partnerov sa snažíme presadzovať zásady solidarity, spravodlivosti a rovnosti, a to prostredníctvom podpory a zapojenia sa do rôznych projektov a iniciatív.

 

Naším záujmom je aj reagovať na celospoločenské krízové situácie, ktoré potrebujú okamžitú pomoc.

 

Etika a transparentnosť

Nadácia Tipsport dodržiava pravidlá, ktoré jej dávajú etický rozmer a napĺňajú hodnoty transparentnosti. Sme signatárom Etického kódexu Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov, čím sa zaväzujeme k udržiavaniu a zvyšovaniu etiky a transparentnosti pri používaní prijatého podielu zaplatenej dane a k zverejňovaniu informácií aj nad rámec platnej legislatívy. 

 

V roku 2024 sa premiérovo uchádzame o certifikát Transparentná firemná nadácia, ktorý udeľuje Asociácia firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN) v spolupráci s audítorskou spoločnosťou KPMG. Súhlasíme a stotožňujeme sa s Desatorom dobrého donora, ktoré ASFIN zadefinoval a riadi sa ním.

 

Pre zachovanie dôvery verejnosti a dobrého mena Nadácie Tipsport dodržiavame zásady Politiky konfliktu záujmov a hodnotiteľky a hodnotitelia v hodnotiacich komisiách grantových programov sa svojím podpisom zaväzujú dodržiavať Etický kódex člena/ky hodnotiacej komisie. 

 

Pravidelne zverejňujeme finančné prehľady o použití podielu zaplatenej dane a všetkých finančných prostriedkoch, ako aj výročné správy, v ktorých sa dočítate viac o našej činnosti.

Správkyňa nadácie:

Lucia Štefánková  riaditeľka Nadácie Tipsport

 

Predseda správnej rady:
Václav Sochor – vedúci oddelenia komunikácie spoločnosti Tipsport

 

Členovia správnej rady:

Jan Čumpelík – riaditeľ divízie marketingu spoločnosti Tipsport

Zdeněk Brázdil – riaditeľ divízie stratégie a rozvoja spoločnosti Tipsport

Martin Tabák – riaditeľ spoločnosti Tipsport SK

 

Projektoví manažéri nadácie:

Filip Timár

Barbora Paulenová

 

Členovia dozornej rady:

Vratislav Randa

Václav Havlíček

Jiří Dragoun 

 

Kontakt:
nadaciatipsport@cpf.sk

Martin Tabák, člen správnej rady
Riaditeľ Tipsport SK
V spoločnosti pracuje od roku 2007, počas svojej kariéry prešiel rôznymi pozíciami vrátane prevádzkového riaditeľa, obchodného riaditeľa a výkonného riaditeľa.  Členom správnej rady Nadácie Tipsport sa stal v roku 2022. Vo svojej úlohe v nadácii aktívne uplatňuje svoje skúsenosti a znalosti z oblastí rozvoja a spravovania organizácie. Jeho zručnosti v strategickom plánovaní, efektívnom riadení tímov a implementácii inovatívnych riešení prispievajú k úspešnému napĺňaniu cieľov nadácie a podpore jej poslania. Svojou prácou prispieva k rozvoju filantropických projektov a iniciatív, ktoré majú pozitívny dopad na komunitu a spoločnosť ako celok.

Jan Čumpelík, člen správnej rady

Riaditeľ divízie marketingu Tipsport ČR/SR

V Tipsporte pracuje od roku 2010. Zodpovedá za marketingovú stratégiu celého holdingu, od starostlivosti o jeho značky, produkty, akvizíciu nových klientov a zákaznícku spokojnosť. 

Od roku 2017 je členom správnej rady českej Nadace Tipsport, do ktorej priniesol svoje odborné znalosti a strategický pohľad na podporu a rozvoj nadačných aktivít. Jeho skúsenosti v oblasti marketingu a strategického riadenia mu umožňujú efektívne prispievať k napredovaniu filantropických iniciatív nadácie. V roku 2022 sa stal aj členom správnej rady Nadácie Tipsport na Slovensku. V tejto úlohe sa podieľal na tvorbe a implementácii nadačnej stratégie, pričom svoj záujem sústreďuje najmä na programy zamerané na podporu zamestnancov a zamestnankýň.

Zdeněk Brázdil, člen správnej rady

Riaditeľ divízie Stratégie a rozvoja Tipsport

V Tipsporte pracuje od roku 2013 a od svojho príchodu sa venoval rozvoju firemnej a filantropickej stratégie holdingu, business developmentu a inováciám. Do Tipsportu priniesol koncept proklientskej inovatívnej spoločnosti, ktorá kladie dôraz na zákaznícku orientáciu a neustále zlepšovanie služieb. Jeho prístup a filozofia sa riadia heslom „Robme veci správne, ale predovšetkým robme správne veci,“ čo sa stalo základom pre strategické smerovanie spoločnosti. Túto víziu úspešne implementoval do všetkých oblastí firmy, vrátane nadačných stratégií v Čechách a na Slovensku.

Od roku 2022 pôsobí ako člen správnej rady slovenskej Nadácie Tipsport, kde aktívne uplatňuje svoje skúsenosti a znalosti z oblastí organizačného rozvoja a spravovania organizácie. Jeho prínos spočíva najmä v strategickom plánovaní a implementácii inovatívnych riešení, ktoré pomáhajú nadácii dosahovať jej ciele a napĺňať jej poslanie. 

Václav Sochor, predseda správnej rady Nadácie Tipsport

Vedúci komunikácie Tipsport

Vedie komunikačné aktivity firmy Tipsport od roku 2016. V tejto úlohe zodpovedá za všetky aspekty internej a externej komunikácie spoločnosti, vrátane mediálnych vzťahov a korporátnej komunikácie. Jeho bohaté pracovné skúsenosti a rozsiahle znalosti z oblasti komunikácie a médií sú kľúčovými faktormi, ktoré prispievajú k úspechu a pozitívnej reputácii firmy. Pred príchodom do Tipsportu pôsobil na rôznych pozíciách v renomovaných spoločnostiach, ako napríklad  BBC Londýn, Česká televize, Český rozhlas, vydavateľstvo Economia, týždeník Marketing & Media.

Je absolventom prestížneho IVLP programu amerického ministerstva zahraničia, ktorý mu umožnil získať medzinárodné perspektívy a nadviazať cenné kontakty v oblasti komunikácie a médií. Okrem toho spolupracoval ako lektor s Aspen Institutem a Metropolitní univerzitou v Prahe, kde zdieľal svoje odborné znalosti a skúsenosti s budúcimi lídrami a profesionálmi v oblasti médií.

Od roku 2017 je predsedom správnej rady Nadace Tipsport, kde vedie strategické smerovanie nadácie a dohliada na realizáciu filantropických projektov a iniciatív. V roku 2022 rozšíril svoju úlohu aj na Slovensko, keď sa stal predsedom správnej rady slovenskej Nadácie Tipsport.

Lucia Štefánková, 

Správkyňa Nadácie Tipsport

V Tipsporte pracuje od roku 2019 a má na starosti filantropické aktivity v Českej republike a na Slovensku. Predtým pôsobila na rôznych pozíciách v občianskom, verejnom aj komerčnom sektore v Čechách a na Slovensku, kde získala široké spektrum skúseností a odborných znalostí. Je absolventkou prestížneho Fulbrightovho štipendia, ktoré absolvovala na Bostonskej univerzite v Spojených štátoch.

Od roku 2019 je riaditeľkou českej Nadace Tipsport, kde vedie tím odborníkov zameraných na rozvoj a realizáciu filantropických iniciatív. V roku 2022 rozšírila svoje pôsobenie aj na Slovensko, keď sa stala správkyňou slovenskej Nadácie Tipsport.

Z pozície správkyne Nadácie Tipsport napĺňa filantropickú stratégiu firmy zameranú na ochranu životného prostredia, regionálny rozvoj, občiansku spoločnosť a filantropiu. Jej práca je zameraná na identifikáciu a podporu projektov, ktoré majú pozitívny dopad na komunity a životné prostredie. Svojou angažovanosťou prispieva k tomu, aby obe nadácie dosahovali svoje ciele a napĺňali svoje poslanie.

Filip Timár

Vedúci oddelenia komunikácie a CSR

Programový manažér Nadácie Tipsport

Magisterský titul získal v odbore mediálne štúdiá na Akadémii médií v Bratislave. Počas vysokoškolského štúdia pracoval v televízii Digi Sport ako redaktor, neskôr sa zaúčal aj v réžii. Po nadobudnutí potrebných skúseností prijal výzvu pracovať v športovom spravodajstve televízie Markíza. Ako absolvent vysokej školy nastúpil na pozíciu manažéra komunikácie a sociálnych sietí vo futbalovom klube DAC 1904, ktorý hrá v najvyššej futbalovej súťaži na Slovensku. Práve táto skúsenosť bola jednou z najdynamickejších, nakoľko klub v tomto období otvoril nový štadión, dobudoval najmodernejšiu futbalovú akadémiu v strednej Európe a prvýkrát v ére samostatnosti postúpil do Európskej ligy. V roku 2018 sa stal PR manažérom lídra na trhu stávkových spoločností Tipsport SK, od roku 2023 postúpil na funkciu vedúceho komunikácie a CSR.

Barbora Paulenová
programová manažérka pre Nadáciu Tipsport

Vyštudovala magisterské štúdium v odbore estetika a sociálna pedagogika na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Počas štúdia nahliadla do občianskeho sektora ako dobrovoľníčka v priamej práci s deťmi a mladými v nízkoprahovom zariadení Detského fondu SR. Po štúdiu začala v Komunitnej nadácii Bratislava koordinovať program pre dobrovoľníkov a dobrovoľníčky zo stredných a vysokých škôl Mladí filantropi a grantové programy.

Od roku 2011 pôsobí v Centre pre filantropiu, kde získala hlbšie znalosti a skúsenosti s koordinovaním, rozvojom, administrovaním a hodnotením grantových programov pre firemné nadácie. Ako programová manažérka pomáhala Nadácii Orange napĺňať jej poslanie a stratégiu v spolupráci s odborníkmi a odborníčkami v témach duševného zdravia, rozvoja komunít a rozvoja digitálnych zručností. Od roku 2024 pre Nadáciu Tipsport manažuje filantropické a grantové programy, spolupráce s partnermi z občianskeho sektora a organizuje stretnutia organizácií podporených Nadáciou Tipsport. 

Počítadlo finančných príspevkov, ktoré nadácia poskytla počas svojej existencie
0

História nadácie

2024

Nadácia sa stala členom Asociácie firemných nadácií.

2023

Úspešné etablovanie sa nadácie v prostredí aktivít spoločenskej zodpovednosti.

2022

Postupný rozvoj fungovania nadácie.

2021

Vznik Nadácie Tipsport.